In beeld: Rianne Thelen

In beeld: Rianne Thelen
'Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder'. Dat was de boodschap die Rianne Thelen van de schooldirecteur kreeg op haar eerste werkdag bij stichting kom Leren. Dat 'samen gevoel' ervaart ze sindsdien elke dag. Ze gaf haar bestaan als zelfstandig ondernemer op, om voor de klas te staan. Want dat is haar allergrootste passie: bijdragen aan de toekomst van kinderen. Niet alleen, maar samen met anderen.

 

Rianne Thelen startte vijf jaar geleden een eigen praktijk als kinderergotherapeut. "Ik werkte samen met partners, zoals basisscholen. En toch voelde dat werk voor mij 'te alleen'. Ook over het ondernemerschap kreeg ik twijfels. Diep in mijn hart voelde ik de passie om voor de klas te staan. Om samen met anderen bij te dragen aan de toekomst van kinderen. Voor mij is dat het mooiste wat er is. En dus waagde ik de stap: ik verkocht mijn praktijk en solliciteerde."


Het was een spannende stap, vooral door de onzekerheid van corona. Maar kom Leren ontving Rianne met open armen en zette een traject uit om haar doelen te bereiken. "Ik ben nu leerkrachtondersteuner op de Nutsschool, volg de tweejarige pabo en loop stage op Kindcentrum Dynamiek. Ik geniet ervan om de kinderen iets te leren. Mijn ervaring als ergotherapeut en als trainster van een turnselectie in mijn vrije tijd, helpen me daarbij. Tegelijkertijd leren de kinderen mij een heleboel: hoe ik het beste op ze kan reageren of hoe hun fantasiewereld eruitziet. Het traject dat ik volg, is pittig en kost me veel energie, maar ik kríjg er ook veel energie van. Dat komt ook door de fijne werkomgeving. Als zelfstandig ondernemer stond ik overal alleen voor. Nu heb ik een stichting en een team om me heen."


Op de Nutsschool is dat een ervaren team. Op Kindcentrum Dynamiek bestaat het kleuterteam grotendeels uit jonge leerkrachten die nog veel met elkaar kunnen ontdekken. Rianne vindt het boeiend om die verschillen te ervaren. "Terwijl je wel allemaal aan hetzelfde doel werkt: dynamisch en spelenderwijs leren. Overal richten we ons op de positieve punten. We kijken vooral naar wat een kind wél kan, zodat het successen op kan doen. Dat maakt mij intens blij. Ik ben trots dat ik de overstap heb gemaakt en voortaan bij het onderwijsnest hoor. Ik verheug me enorm op de toekomst die voor me ligt."

Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren