Vragen stellen is een belangrijke eigenschap, die kinderen vaak afleren in de loop der jaren.

Van nature beschikken we allemaal over een ongebreideld denkkader. Maar door onze opvoeding, en zeker door het onderwijs, leren we het af om creatief te zijn. Uniformiteit en afstomping zijn het gevolg.

Volwassen bedenken gemiddeld 3 tot 6 alternatieven voor een probleem. Een kind bedenkt er vaak wel 60. Dit komt onder andere doordat kinderen nieuwsgieriger zijn.

Kinderen die voor het eerst naar school gaan stellen meer dan 60 vragen per dag. Meestal starten deze vragen met waarom ..? Wanneer we met pensioen gaan stellen we nog maar 6 keer per dag een vraag.

 

Dus….WE GAAN WEER VRAGEN STELLEN EN OP ZOEK NAAR DE ANTWOORDEN.

Filosoferen, onderzoeksvragen stellen en vragen stellen over de manier van werken, leren en communiceren maken een kind rijker, verhoogt de arbeidsvreugde en leert kinderen hun oordeel uit te stellen.

Het maakt kinderen creatief!

Een belangrijke reden is dat creativiteit nodig is om in een concurrerende markt te overleven. Daarnaast kan creativiteit veel plezier opleveren.